VEGGETON.COM

Zapraszam pod nowy adres mojego bloga --> link to veggeton.com!

Welcome to my website !

Brokułowa zupa krem wg. Ramsaya w wersji wegańskiej / Ramsay broccoli cream soup vegan version

By Wednesday, February 18, 2015 , , , , , , , ,

Pyszna kremowa zupa w brokułów i tofu zamiast żółtego sera. Gęsta z posmakiem bulionu warzywnego i ziół z tofu. Głównym dodatkiem jest usmażona na oleju kokosowym gruszka, czyli słodycz gruszki z posmakiem kokosa obsypana migdałami. Polecam!


Bardzo dawno temu kupiłam książkę Gordona Ramsaya "Szef kuchni po godzinach" i szczerze mówiąc dużo z niej nie korzystałam. Żałuję, że wcześniej do niej nie przysiadłam bo jest w tam naprawdę wiele ciekawych przepisów, między innymi dzisiejsza zupa. Oczywiście są też mięsne dania, albo chwila moment i wszystko da się zmienić na potrawy bezmięsne. Tak właśnie zrobiłam z dzisiejszą zupą, zmodyfikowałam pod siebie i z efektów jestem zachwycona. Już nie pierwszy raz przekonuję się do uniwersalności i niezawodności tofu. Można je przyrządzić naprawdę na wiele sposobów i zawsze wychodzi przepysznie.

Odnośnie zupy, przepis jest bardzo łatwy. Brokuły ugotowałam na bulionie, dodałam tofu, doprawiłam i zmiksowałam. Gotowe. Łatwość tej zupy polega na tym, że mam wcześniej przygotowany bulion warzywny. Dlatego następnym razem napiszę o tym jak przygotowuję bulion. Swoją drogą, też go robiłam na wzór przepisu Gordona Ramsaya, na wzór bo ostatecznie wyszło trochę inaczej, nie miałam wszystkich składników.


Składniki:
(2 porcje)

1 główka brokuła
1/2 kostki tofu z ziołami + trochę do dekoraacji
1 1 / 2 szklanki bulionu ( 400 ml )
1 łyżka migdałów
1 gruszka
2 łyżki oleju kokosowego
sól
pieprz

Przygotowanie:

1. Średnim garnku zagotowuję bulion. Do wrzącego bulionu wrzucam do niego poodcinane różyczki brokuła. Gotuję przez około 5 - 10 minut, do puki brokuł lekko zmięknie i wydobędzie się z niego ładna zieleń.

2. Gotowe brokuły  z bulionem miksuję blenderem na gładką masę. Następnie dodaję tofu i jeszcze raz dobrze miksuję, żeby wszystko się ładnie wymieszało. Gotową zupę doprawiam pieprzem i solą, grzeję na małym ogniu. Opcjonalnie: można dodać wody, aby rozrzedzić konsystencję wedle preferencji.

3. W tym czasie w małym rondelku rozgrzewam olej kokosowy. Na gorący olej dodaję obraną gruszkę. Smażę z każdej strony, od czasu do czasu polewam od góry olejem kokosowym. Smażę do puki gruszka zmięknie i lekko się podrumieni.

4. Gotową zupę przekładam do miski, układam w niej gruszkę, posypuję zmiażdżonymi w moździeżu migdałami i rozkruszonym tofu.


Delicious cream soup made from broccoli and tofu instead of yellow cheese. Thick with broth and herbs from tofu taste. The main role is playing pear fried on coconut oil, means sweetness from pear and coconut taste tossed with almonds. Reccomend it!  


Long time ago I bought Gordon Ramsay "Chef after hours" book and to be honest I have never used it. I regret that I did not look at it, because there is a lot of really interesting recipes. There is also meat ones, but it is not difficult to change them. This is how I have done with with todays soup, I have modificated it as I like it and I am satisfied with it. It is not the first time when I ascertained to versatility and reliability of tofu. I can prepare it on many different ways and It always came out delicious.


Regarding to the soup, recipe is very easy. I boiled the broccoli on broth, add tofu, blend it and spice it. Ready to eat. Simplicity of this soup rest on previously prepared broth. This is why next time I will write about broth preparation. By the way I have done it on likewise Gordon Ramsay recipe, not really the same because I did not have all ingredients.


Ingredients:
(2 portions)

1 head broccoli
1/2 tofu cube + a bit for decoration
1 1 / 2 broth ( 400 ml )
1 tbsp almonds
1 pear
2 tbsp coconut oil
salt 
pepper

Preparation:

1. In medium pot bring broth to boil. Add chopped cauliflower. Boil for next 5 - 10 minuts, till broccoli become softer and more green.

2. Blend ready broccoli with broth, till is smooth. Add tofu and blend again, till everything is mixed well. Ready soup spice with salt and pepper, keep warm on small heat. Optional: add some water to make preferable consistency for you.

3. In the meantime in another pot heat coconut oil. On heated oil and peeled pear. Fry it from every side till is soft and little bit burned.

4. Ready soup transfer to a bowl, place on it pear, sprinkle with previously mashed in mortar almonds and decorate with mashed in fingers tofu.

Spróbuj też / You Might Also Like

0 komentarze